8 ting, du skal vide, før du ansætter et webbureau

At ansætte et webbureau kan virke som en overvældende og forvirrende proces. Der findes mange forskellige webbureauer derude, og du ved måske ikke, hvilket du skal stole på, eller om webbureauet vil fungere i forhold til dit budget. I dette blogindlæg gennemgår vi 8 ting, som du altid bør huske på, inden du hyrer et webbureau, så du ikke ender med at begå dyre fejltagelser!

Kend forskellen mellem webdesign og webudvikling

Webdesignere fokuserer på et websteds udseende og følelse, herunder ting som layout og farvesammensætning. Webudviklere sørger for, at dine websider fungerer korrekt, og at de kan ses på alle forskellige typer enheder. En webudvikler er normalt en person med et omfattende kendskab til kodningssprog som HTML eller CSS . Husk, at selv om webudvikling kan outsources til andre lande, hvor lønomkostningerne er lavere, vil mange webbureauer ikke betro deres kode til nogen uden for USA, fordi der er større gennemsigtighed, når alting foregår under ét tag. Sørg også for at vide, hvilke sprog webbureauet arbejder på, så du ikke spilder tid på at spørge dem frem og tilbage, hvor lang tid det vil tage dem til at udføre visse opgaver.

Undersøg deres arbejde for at sikre, at de passer til dig

Nogle webbureauer har specialiseret sig i én ting, f.eks. webdesign eller webudvikling. Nogle webbureauer laver dog begge dele, mens andre fokuserer på nogle andre ting som f.eks. SEO . Det er vigtigt at vide præcis, hvilken type arbejde webbureauet udfører, så du kan være sikker på, at de passer godt til din virksomhed. Hvis de ikke har nogen erfaring med den type hjemmeside, som du ønsker, at de skal bygge, kan det ikke betale sig at hyre dem, fordi kvaliteten vil lide meget under det.

Husk, at de fleste webbureauer tilbyder forskellige pakker, som typisk indeholder flere funktioner til højere priser. Dette er noget andet, der bør overvejes, før du vælger, hvem du vil hyre – nogle gange betyder det at betale mindre at ofre funktionalitet!

Spørg om virksomhedens prispolitik

Webbureauer opkræver typisk webdesignprojekter pr. projekt, hvorimod webudvikling normalt opkræves pr. time. Faste priser er også almindelige for webdesignpakker samt webudvikling og SEO. Mange webbureauer har faste priser, som de ikke vil bevæge sig fra – hvis du har det fint med disse priser, så bør det ikke være noget problem overhovedet! Nogle webbureauer tilbyder dog rabat til førstegangskunder eller mængderabatter, hvis din virksomhed ønsker at hyre dem mere end én gang.

Det er vigtigt at vide, hvordan bureauet opkræver, før du forpligter dig, for hvis du ikke aner, hvad deres prispolitik kan være, kan du risikere at blive overbebyrdet i fremtiden. Dette gælder især, når du arbejder med internationale webbureauer (eller bureauer, der blot opererer online), hvor priserne for webdesign og webudvikling kan variere meget.

Husk, at webbureauer ofte vil kræve et depositum eller et depositum, før arbejdet påbegyndes, samt månedlige betalinger under hele projektet – sørg for at forstå, hvordan disse gebyrer beregnes! I nogle tilfælde kan webbureauer opkræve en ekstra procentdel af pengene, hvis dit websted ender med at blive mere komplekst end oprindeligt planlagt. Hvis dette ikke er noget, du er villig til at betale, er det vigtigt at vide det fra starten, så der ikke opstår misforståelser senere hen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *